Reméljük sikerült a 4 lépés közül legalább 1-et végrehajtani, ezáltal kicsit közelebb kerültetek a nyugodt alváshoz! 🙂 Lássuk a következő 4 lépést!

5. Lehetőség szerint mindig ugyanabban az időpontban menj aludni! Ha szeretsz olvasni, elalvás előtt olvashatsz egy jó könyvet, de semmiképp sem olyat, ami felzaklat, és nem hagy elaludni.

6. Fizikai aktivitás. Aki napközben fizikailag aktív, estére kellemesen elfárad. A sport segít a stressz csökkentésében. A lefekvés előtti megerőltető sport azonban felélénkít, ezért azt tanácsolom, hogy sportolj, de ne a késő esti órákban. Tartózkodj sokat a friss levegőn!

7. Gondoskodj a nyugodt környezetről! Az egészséges alváshoz elengedhetetlen a nyugodt környezet. A szoba legyen nyugodt, lehetőleg elsötétített, az alváshoz ideális hőmérséklet 18oC. A takarót, paplant mindig az évszaknak megfelelően válaszd ki. A matrac ne legyen se túl kemény, se túl puha! Nagyon fontos, hogy a hálószobában jól érezd magát.

8. Ne folytass semmilyen szellemileg megterhelő tevékenységet lefekvés előtt! Aki esténként a munkáján gondolkozik, vagy személyes problémáin rágódik, könnyen lehet, hogy nem tud kikapcsolni, mire eljön az alvás ideje. Tereld el a gondolataidat, és csak megnyugtató, szép dolgokra gondolj!

Amíg elkészül a következő rész, addig próbálgassátok az előbbiekben bemutatott 8 lehetőséget. Melyik volt számotokra a legnehezebb az eddigiek közül? 🙂

Melyik az az óra, amelyik leginkább segít a regenerálódásban? Katt ide és meglátod! 🙂