Gyorsan végig is száguldottunk 8 tippen az előző 2 részben, de a java még hátra van! 😉

9. Alvási ritmus: Lehetőleg mindig ugyanabban az időpontban menj aludni, és ha van rá mód, akkor reggelente is a megszokott időre állítsd be az ébresztőórát. Persze, ha úgy érzed, hogy nem alszol eleget, vagy hétvégén, szabad napokon lehetőséged van tovább aludni, nyugodtan használd ki a lehetőséget.

10. Ne hánykolódj álmatlanul az ágyban! Az alvást nem lehet kikényszeríteni. Épp ellenkezőleg: A görcsös próbálkozás elűzi az álmot. Aki éjjelente felébred, és egy jó negyed óra múlva sem tud újra elaludni,az kapcsolja fel a villanyt, keressen valami megnyugtató olvasnivalót, hogy elűzze a rossz gondolatait. Hallgathatsz zenét is. Csak akkor menj vissza az ágyba aludni, ha már álmosnak érzed magát.

11. Űzd el a stresszt lazítással! Mindenkinek megvannak a saját módszerei a kikapcsolódáshoz. Találd meg a számodra megfelelőt. Az olyan kikapcsolódást szolgáló technikák, amilyen a jóga, az autogén tréning vagy a meditáció, segíthetnek abban, hogy megnyugodj.

12. A meleg fürdő elálmosít. A fürdővíz ideális hőmérséklete 35-38 oC. 20 percnél tovább ne tartózkodj a fürdővízben! Ha úgy érzed, hogy álmosodsz, gyere ki a kádból, mert a vízben elaludni veszélyes! A citromfű, komló, levendula és szénavirág lazító hatásúak, ezek különböző formában a fürdővízbe tehetők.

13. Egy régi házi módszer: egy pohár langyos mézes tej elkortyolgatása is segíthet elaludni. Vagy a gyógyszertárakban kapható, olyan ellazulást segítő, nyugtató hatású, a könnyebb elalvást előidéző gyógynövényekből készült teakeverék, ami jótékony hatású lehet.

14. Még egy tipp: Elalvás előtt ne nézegesd az órát, mert azzal csak felidegesítheted magad, amitől még kevésbé tudsz majd elaludni.

Most, hogy tudod mind a 14 tippet, ami brutálisan hasznos lehet az alváshatékonyságod fejlesztésében, nincs más hátra csak, hogy ezerrel dolgozz rajta! 🙂

Melyik volt a kedvenc pontotok? 🙂

Melyik az az óra, amelyik leginkább segít a regenerálódásban? Katt ide és meglátod! 🙂